Kto je tam hore??

Autor: Martin Mráz | 5.7.2011 o 23:13 | (upravené 5.7.2011 o 23:27) Karma článku: 3,96 | Prečítané:  1065x

Žijeme v tejto spoločnoti. Vidíme čo sa deje okolo nás. Vidíme to čo nám ponúkajú média. Vidíme a počujeme z každej strany čo a ako. Už z médií vieme čo je správne a čo nie. Vieme kto je dobrý a kto zas nie. Lenže je to ozaj tak???? Ozaj môžeme pomocou médií spoznávať realitu objektívne. Veď sa pýtajme. Čo je dnes masové médium?? Kto ho vlastní?? Majú ozaj masové médiá iba funkciu informačnú či zábavnú??? Veď je asi každému jasné ako sa dostal k moci napríklad Silvio Berlusconi. Pokojne môžme povedať, že pán Berlusconi využil práve média k svojmu vstupu do politiky. Keďže ako vlastník troch súkromných televíznych staníc nemal problem urobiť si pekne drahú kampaň.

 

A keď tak nad tým uvažujem čím ďalej mám pocit, že všetko čo sa dnes ľuďom ponúka z médií, ale aj zo širšieho okolia vlastne funguje ako nejaká „eseročka". Veď skúsme sa pozrieť na kampane našich politikov. My ako ľudia „obyčajný" máme častokrát pocit, že na vrchole týchto strán sú tí ktorích vidno každú chvíľu v televízií, alebo na predvolebných bilboardoch. Ale je tomu ozaj tak??? Ozaj môžme veriť tomu, že dávame hlas tomu kto je nalepený na tých bilboardoch?? Alebo za nimi stoja iné osoby či dokonca firmy?? Mám pocit, že marketingové stratégie ovládajú všetko.  Môžme sa pozrieť na príklad SDKÚ. Pred voľbami si SDKÚ vybrali za svoju tvár, ktorá bude ponúkať ich produkt Ivetu Radičovú. Myslíte, že preto, že je to najsilnejší článok SDKÚ? Myslíte si snáď, že je to pilier na ktorom stojí a padá SDKÚ?? Ja si to teda Nemyslím. Skôr si myslím, že je to len „bábka"..... To samozrejme platí aj o iných stranách......

 

Ako další príklad, ktorý podľa mňa potvrdzuje to, že navrchole niesú tí o ktorích my „obyčajní" počúvame, vidíme a poznáme ich z TV, ale iné zaujmové osoby či skupiny je komerčná hudba. Ak sa dnes pozrieme na dnešné hudobné skupiny ako Gladiátor či Desmod bude nám hneď jasné, že sú to len bábky v rukách producentov, manažérov a iných, ktorí im vravia čo majú robiť, kde ísť, čo povedať........ Ak by sme si totiž odsledovali ich minulú tvorbu, zistili by sme ako diametrálne zmenili názor na hudbu(a to za dosť krátku dobu). Ako sa z hard heavy grunge metal rockovích kapiel stal nejaký odvar pop-rockovích hudobníkov. No stal sa z nich produkt, produkt tejto doby. Niekedy ešte boli hudobníci, no dnes sú to len bábky s ktorími sa producenti a manažéri len hrajú. Niekedy ich predávala ich hudba, dnes je to image a rádiá, ktoré tlačia ich hudbu vo veľkom. Lenže popravde môžu za to vlastne ozaj oni??? Myslím, že aj im už lezú na nervy niektoré ich „hity", ktoré rádia z radosťou púšťajú aj viac krát za deň.

 

V dnešnej spoločnosti je už ozaj veľmi ťažké určiť, kto kde akú moc má. Veď aj tí, ktorí možno na prvý pohľad vyzerajú, že rozhodujú sa možno rozhodujú na základe nejakých iných osôb. Častokrát aj tí o ktorích si my myslíme, že majú všetko v rúkách pevne uchopené, majú pevne uchopených vo svojich rukách iný.....

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?