reklama

Konzum a kríza hodnôt...

Čo vlastne znamená slovo konzum? Čo to vlastne je? Aké sú znaky konzumného sveta? Ako vyzerá konzument? Tak v poslednom období ma práve tieto otázky prenasledujú...  Slovo konzum sa častokrát spája s jedlom, a teda chápeme ho ako prijímanie potravy (konzumovanie). V tomto ponímaní mi, ale tento pojem znie vulgárne. Predsa len aj takú večeru môžeme buď skonzumovať, alebo na strane druhej si ju môžme vychutnať. A teda je možné, že ak žijeme konzumne žijeme vulgárne? A čo znamená vulgárny spôsob života? Je pravda, že práve vďaka konzumu máme možnosť a dostupnosť všetkého. Práve vďaka hrozivej nadspotrebe, je celej spoločnosti dostupná zdravotá starostlivosť, sociálny systém, vzdelávanie. Máme možnosť vlastniť auto, dom a pritom sa nepovažovať za bohatých. Z toho vyplíva, že veci strácajú na cene a sú teda dostupnejšie aj širšej verejnosti. Veď pozrime sa do obchodov čo nám ponúkajú?? Ponúkajú nám tovar. Lacný no nekvalitný tovar. „Nevadí veď za tú cenu si kúpim aj tri...“ No na tom stojí dnešná ekonomika kupuj, kupuj, kupuj. Ak prestaneme kupovať ekonomický systém padne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

A ako vlastne vplýva konzum na budovanie hodnôt? Čo sú hodnoty? V jednoduchosti by sme mohli povedať, že hodnoty sú nejaké vnútorné princípy, na ktorých si zakladám svoj život. A aké hodnoty v spoločnosti prevládajú? Ktoré sú najdôležitejšie? To vám povedať neviem, je to totiž individuálne. Každý z nás ma inak postavený hodnotový rebríček. Každý z nás má iné priority. Dnešný systém sveta nás učí, že môžeme mať všetko okamžite. Všetko môžeme hneď skonzumovať. Načo sa zamýšľať? Robí to dobre môjmu telu = je to dobré. Ako vyzerá láska v dnešnom ponímaní? A čo je vlastne láska? Ako nám ju vykresľuje dnešná spoločnosť? Vieme ešte čo je láska keď, si vzťahy mnohokrát staviame práve na sexe? A povieme, že v mojom hodnotovom rebríčku je na prvom mieste láska. Hmm a čo ak príde obdobie keď mi môj partner nebude schopný sexuálne vyhovieť? Vymením ho za inú „lásku“? „Láska“ je dnes na každom kroku. Pri každom kliku na nete, v telke. Dávno sme ju skonzumovali. Čo znamená byť štastný? "Budem šťastný, keď bude moja rodina zdravá, keď budem mať dosť peňazí, keď budú moje deti úspešné..." Keď, keď, keď. Budem raz ozaj šťastný, keď budem používať „keď“? Nemá byť šťastie pocit, ktorý ide z vnútra? No častokrát je pre nás ťažko takto uvažovať, keď žijeme vo svete, ktorý ponúka štastie vo forme niečoho. Niečoho čo mi skôr to moje vnútorné nenaplnené šťastie kompenzuje. A čo tak hodnota Boh? Viera? Neviem. Mám pocit, že dnešná spoločnosť sa bojí veriť. Neverí nikomu a ničomu. Tak nás to učia. Z naivných ľudí sa spoločnosť vysmieva. „ Tak mu treba, keď je taký blbec, že uverí všetkému, že každému otvorí dvere.“ Tak ako môžeme veriť na niečo nadprirodzené, dokonalé, nekonečné niečo čo nikto nevidel, keď si neveríme ani ako ľudia medzi sebou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte by sa dalo k tejto problematike mnoho napísať, ale veľa už bolo povedané a menej je niekedy viac. Tak ukončím to mojím prianím aby sme si začali viac uvedomovať aké sú naše hodnoty, a aby sme na nich začali budovať naše životy. Pekný deň. ;)

Martin Mráz

Martin Mráz

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kto som nikto viac a nikto menej ako ja. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu