reklama

Moja Duša alebo preč s predsudkami

Pred nejakým časom som mal to šťastie v rámci školy absolvovať a stráviť niekoľko jednotiek nášho drahého času v zariadení zvanom INTEGRA. Z prvoti som ani netušil čo je to za zariadenie. Tak som si zapol gúgl a hľadal. Hmmmm... Ešte teraz si pamätám moje obavy, keď som prvý krát kráčal do zariadenia kde majú byť samí duševne chorí ľudia. „To prečo práve mne sa dostalo takého šťastia??“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Ako to už býva, duša hlupáka predsudky skrýva . A verte nie len predsudky. Boli to najmä obavy z nepoznaného, nevedel som čo mám očakávať, ako si to predstavovať. Ľudská fantázia hraníc nemá a dokáže vykresliť tie najstrašidelnejšie alternatívy toho čo očakávate. Našťastie moje fantastické alternatívy o tom ako vyzerá zariadenie, ktoré sa venuje ľuďom s pochrámanou dušou neboli naplnené.


A teda čo je to schizofrénia? Odborníci ju radia a poukazujú na to, že je to jedna z najzávažnejších psychických porúch, že je to porucha, ktorá má za následok poškodenie skoro všetkých ak nie všetkých psychických funkcií. Znie to strašidelne, že? A práve preto som veľmi rád, že okrem tejto definície som mal možnosť spoznať ľudí s touto diagnózou osobne. Úplne prvé čo som sa naučil bolo biblické:“Hľa človek.“ Áno, schizofrenik je človek. Človek, ktorého duša vedie boj už tu na tomto svete. Tieto boje, majú za následok to, že ich kvalita života sa znižuje a tým pádom sú mnohokrát odkázaní na pomoc iných. No v prvom rade sú to ľudia ako my. Len ľudia ktorí túžia po pochopení, šťastí, úsmeve. Len ľudia ktorí majú svoje radosti i útrapy, straty i nálezy. Sú to ľudia, ktorí majú tiež ako my právo na dôstojný život bez obmedzení a predsudkov okolia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno som mal možnosť s nimi zažiť turistický výlet, ktorý mi oprášil staré spomienky na ľudí, ktorých duša občas trpí viac predsudkami spoločnosti ako tým, že majú duševnú poruchu. Veľmi dobre som sa s nimi cítil. Ak sa s niekym cítim dobre, je mi úplne jedno aké predispozície, škatuľky či krabice mu pripraví spoločnosť, aby si ho mohla ľahšie zaevidovať bez toho aby musela námahavo premýšľať... Je dobré ak sa človeku poskytne aj iný pohľad na vec. A práve preto chcem poďakovať, tej náhode, ktorá si vybrala práve mňa na základe ktorej som sa dostal na prax práve tam. PS: Prikladám aj fotky s prácami klientov, mne sa veľmi páčia a preto sa s nimi chcem podeliť.

Martin Mráz

Martin Mráz

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kto som nikto viac a nikto menej ako ja. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu